Tuesday, November 8, 2016

#139

Ostatnio dużo w mediach rozważań na temat tego, w jakim kierunku zmierza dzisiejsza moda, młodzież i świat cały w ogóle. Bo dziewczynki mają złe wzorce, bo nastolatki się odchudzają, a dwudziestolatki wstrzykują botoks w usta i doklejają rzęsy z norek. Bo nie dość pełne usta, nie dość duże oczy, nie dość wystające kości policzkowe, biust za mały a talia zbyt gruba. Na siłownię trzeba też iść, żeby mieć pośladki niczym dwa dorodne arbuzy, żeby się pięknie prezentować na Instagramie w nowej obcisłej sukience. 

O kompleksach, poczuciu własnej wartości i poddawaniu się bezzasadnej krytyce pisały dziewczyny z Soie, Miss Ferreira i Style Digger - kliknijcie i przeczytajcie. 

A od siebie dodam tylko, że w dobie internetu sami jesteśmy w stanie wybierać sobie inspiracje, dobierać content na Instagramie i olewać wszystko to, co nam się nie podoba czy wzbudza w nas niskie poczucie własnej wartości. Wykorzystujmy tę możliwość jak najlepiej.
 Będąc nastolatką strasznie zamartwiałam się dużym nosem, wąskimi ustami, krzywym zgryzem i niezbyt szczupłymi nogami, byłam niepewna siebie i maskowałam to wyzywającym makijażem i zachowaniem. Teraz czuję, że jestem kobietą i że na swój sposób jestem wyjątkowa, jedyna. Tak jak każdy z nas. 
Mogę być szczuplejsza, ale nigdy nie będę jak Natasha Poly, bo jestem niska, mam inną budowę, inne rysy, jestem po prostu sobą. Nie śledzę woskowych odlewów Kardashianek na Instagramie, nie przeglądam magazynów zawierających porady "jak zaakceptować siebie" a dwie strony dalej "15 sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów", nie porównuję się do celebrytek ani nawet do kobiet mijanych na ulicy. Ani to potrzebne, ani pożyteczne. 
Polecam, to na prawdę działa! Od razu człowiek staje się szczęśliwszy. 





top - Rosegal, skirt - second hand, creepers - Demonia, choker - Bibeloty Biżuteria Gotycka

These days we often tend to think about the image of a perfect woman that media create. We think of young girls starving themselves, young women taking lips injections, all those gym freaks who exercise several hours a day. They want their waists to be thinner, eyes bigger, lips more plump and butts more 'Kim'. 
When I was a teenager, I always compared myself to models, celebrities and other girls in my school. I hated my big nose and thin lips, I was always unhappy with my look and myself. I started to cover my face with strong make up and rude behavior just to not let anyone notice my extremely low self-esteem. I also faced some serious eating disorders which I fortunately managed to cure by myself.
Now I am a woman and I feel I am unique and beautiful. Just like you and any other person in the world. I don't need to follow Kardashians on Instagram, I don't read magazines with "15 ideas how to loose weight", I also don't accept any "you should", "you shouldn't".
It's necessary to realize that you are beautiful and unique the way you are. 
So please be yourself! And let others be themselves, too. 

5 comments:

  1. Do takiego patrzenia na siebie trzeba chyba po prostu dorosnąć :)
    Chociaż... kobiety ślepo podążające za jakimiś nie do końca zdefiniowanymi ideałami w większości wypadków są dorosłe.
    Może trzeba mieć jakieś podstawowe wartości, które nas konstytuują, a które nie odnoszą się tylko do "mieć"?
    Nie wiem, staram się nie wnikać.
    Najważniejsze, to sądzić po sobie.

    A mnie się już po prostu nie chce skupiać na tym, co powinnam w sobie zmienić, żeby zasłużyć na czyjąś tam aprobatę ;)
    Lenistwo popłaca ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ależ to wcale nie jest lenistwo, że nie chcesz się zmieniać po to, by się KOMUŚ podobać! Podobasz się sobie, akceptujesz siebie - super :) właśnie tego nie rozumiem, robienia czegoś, bo ktoś inny właśnie to robi i tak trzeba - a trzeba być jedynie w zgodzie z samym sobą. I masz rację, do tego trzeba dorosnąć :) mi zajęło to ładnych kilka lat, ale w sumie młoda jeszcze jestem więc mimo wszystko szybko się z tym wszystkim uporałam.

      Delete
  2. Super, że nadal jesteś indywidualistką i nie dałaś się zwariować w otaczającym nas świecie ;)
    Ps. ŚWIETNIE wyglądasz :)

    ReplyDelete
  3. Super post :) Śliczna bluzka.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    Mogłabym Cię prosić o kliknięcie w linki u mnie w najnowszym poście, będę Ci bardzo wdzięczna :)

    ReplyDelete