Sunday, June 14, 2015

#105


Czy tylko mnie mierzi, jakie pochwalne peany są wygłaszane na cześć fryzjera i od jakiegoś czasu projektanta, pana Kupisza? Może ze mną jest coś nie tak, ale nie jara mnie to, co ów pan tworzy, ani sposób, w jaki twórczość swą prezentuje.
Moi drodzy, jest różnica pomiędzy 'inspirowaniem się' jakąś subkulturą, a przeniesieniem jej 1:1 na wybieg. Rażą mnie nagie torsy, kuse sukienki przywodzące na myśl bardziej potupajkę w remizie niż dziewczyny gangsterów, razi mnie dosłowność kolekcji, nawet dress-code nakazywał ubrać się w... dres. Wreszcie razi mnie odgrzewanie wciąż tego samego kotleta. Mam bowiem wrażenie, że każda kolekcja składa się z tych samych ubrań (okej, z lekkimi modyfikacjami), ale po prostu w innych stylizacjach. Najpierw cygańska muzyka, panowie z brodami i rozchełstane koszule. Potem sport, więc pokaz koniecznie na boisku, rolki, piłka, frotki na czole. Punk - kultowe utwory polskiego punku z lat 80 zbezczeszczone podczas pokazu kolekcji skórzanych kurteczek z przypinkami ze znakiem anarchii. Teraz 'Gangsta'. Co będzie dalej? (Pan Zaczyński napisał kiedyś bardzo fajny scenariusz, co prawda sezon wiosna/lato 2015 mamy już za sobą, ale kto wie...).
Czy tylko mi się bebechy wywracają, jak czytam, jaki pan Kupisz jest kreatywny i zdolny?
Owszem, na pewno ma dryg do zarabiania pieniędzy - proste fasony, łatwe to zestawienia z innymi ubraniami zawsze będą się dobrze sprzedawać.
Ale jest strasznie niesprawiedliwe, że teraz każdy może zostać projektantem, nawet ktoś, kto wymyśla napisy na T-shirty. A prawdziwi artyści, rzemieślnicy, którzy poświęcają swojej pracy ogrom czasu, wysiłku i umiejętności, są niezauważani i niedoceniani. 






shirt, jeans - second hand, creepers - Demonia

Black total look for today.

16 comments:

  1. Całkowicie się z Tobą zgadzam...

    ReplyDelete
  2. czy Pan Kupisz to nie ten sam cwaniak, o którym było ostatnio głośno za sprawą ogłoszenie o oferowanej przez niego pracy? A nie, przepraszam - harowie za free?
    Bo ja się kompletnie nie interesuję wybiegami, pokazami, z projektantami miałam przez pół roku do czynienia zawodowo i to razem ze śledzeniem fanpejdży w stylu "Polska moda robi loda" skutecznie zniechęca mnie do dalszego interesowania się ich poczynaniami ;)
    Podobnie jak ich wygadywanie, że są slow, eko i dbają o polski kapitał, a w rzeczywistości zlecają szycie swoich kolekcji szwaczkom pod Łodzią (wiem, bo tu mieszkam) za sumę podobną tej w Bangladeszu - 4 złote za godzinę pracy.

    Ciuch potem kosztuje grube stówy.
    Za tę samą bawełnę, z jakiej robione są ciuchy sieciówkowe.

    Także - może to lepiej, że jestem Niemodna.
    Przynajmniej się nie nawkurzam ;)

    Ale zaraz - ja wcale nie chciałam pisać o projektantach-cwaniakach, ja chciałam pochwalić zestaw, Ciebie.
    No to czynię to - bardzo, bardzo podoba mi się prostota i konsekwencja tego zestawu. Nie ma tu przekombinowań, jest spójność stylowa.
    Wszystko do siebie pasuje, wszystko jest takie nieco grunge'owe. Buty mnie urzekają, bo to ostatnio jeden z "moich" fasonów.
    Jak dla mnie - jest świetnie!

    pozdrawiam, tak wpadłam. Z chictopii chyba ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak, to ten sam 'artysta', który był fryzjerem, tancerzem, modelem... a który teraz sprzedaje T-shirty za 300zł, podobno jakością dorównujące Primarkowi. A to chyba biedni stażyści popełniają te kolekcje, w zamian za możliwość przebywania w całym tym splendorze, może jakiś ciuch czasem skapnie...
      Chociaż są projektanci, których warto śledzić i wspierać, chociażby Kas Kryst, Nenukko, Bola...
      I dziękuję za miłe słowa odnośnie zestawu :) (wreszcie ktoś, kto nie użył tego okropnego słowa na S!)

      Delete
    2. mierzi mnie to słowo na S ;)

      a dziękować nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie ;)

      Delete
  3. Rozumiem , że bulwers z powodu project runway? Nie oglądam więc się nie wypowiadam,ale skoro tak mówisz to na pewno masz rację.
    A co do wyglądu to cb ktoś docenić powinien bo wyglądasz nieziemsko moja droga !:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie, mówię o Robercie Kupiszu. Poziom samego programu PR jakkolwiek żenujący, to kolekcje finałowej trójki były na na prawdę wysokim poziomie i pan Kupisz mógłby się wiele od nich nauczyć.
      I nie jestem żadną wyrocznią w tych kwestiach, zawsze jestem otwarta na dyskusję i wymianę zdań :)

      Delete
  4. boskie okulary, i fajny styl ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. skąd okulary ? :D są świetne ! A co do Pana Kupisza - podzielam Twoje zdanie, też mnie nie jara ta cała otoczka :) Co jak co, ma głowę do zarabiania pieniędzy, tego można mu pozazdrościć :D
    pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. okulary kupiłam dwa lata temu we Władysławowie na ulicznym straganie :)

      Delete
  6. Ależ sezon wiosna/lato 2015 jeszcze trwa :-) Pozdrowienia! MZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. owszem, ale pokazy odbywają się z półrocznym wyprzedzeniem, a w przypadku pana Kupisza - nawet z rocznym.
      Pozdrawiam również :)

      Delete
  7. Świetna stylizacja, super koszula! :)

    Pozdrawiam, KashiRose

    ReplyDelete
  8. Perfect shirt and sunglasses! Love it! <3

    - Anna

    www.melodicthriftychic.com

    ReplyDelete
  9. yay ta koszula jest niesamowita. patrzę patrzę i nie mogę oderwać wzroku *_* <3

    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    ReplyDelete