Monday, May 18, 2015

#101


Na początku chciałabym się pochwalić: Anna, wspaniała blogerka z Melodic, Thrifty & Chic napisała o mnie kilka słów na swoim blogu. To na prawdę bardzo wnikliwa i bystra osóbka, nie miałam pojęcia, że doszuka się tylu drobnych detali, na które ja sama nawet nie zwróciłam uwagi! ;) Tutaj link do rzeczonego wpisu.

Dzisiejszy strój to wariacja na temat szmizjerki (chyba już zapomniane słowo, wszystko z angielska brzmi lepiej), czyli sukienki uszytej na wzór męskiej koszuli. Moja jest zapinana na zatrzaski, nie klasyczne guziki, a wykonana jest z bardzo cienkiego sztruksu. Ten materiał kojarzy mi się z latami 90. i obciachowymi spodniami, które trzeba było donaszać po starszych kuzynkach... Na szczęście nastały inne czasy :) A tak mi się zamarzyło nosić ją do creepersów, więc rok leżała w szafie od ostatniego razu, aż sobie wreszcie creepersy kupiłam. I tak sobie jeszcze myślę, że rozpięta ujdzie też jako płaszczo-narzutka na cieplejsze dni. 







dress - second hand, creepers - Demonia, bag - vintage

At the beginning I'd like to say that Anna, a fantastic girl from Melodic, Thrifty & Chic wrote a few kind words about me on her blog. Anna has a great eye for the smallest details, I still can't imagine all those things that even I didn't notice! You can check it out here :)

My today's outfit is a variation about the shirt dress. It has snap fastening instead of regular buttons and it is made of a very thin curduroy. I associate this material with 90s and the old-fashioned pants that I had to wear after my cousins. But fortunately the times have changed :D I always wanted to wear this dress with creepers, so I was waiting for over a year until I finally bought a pair of creepers, haha! And I'm also thinking about wearing it as a coat during warm days. 

6 comments:

  1. Śliczna sukieneczka, bardzo lubię taki styl :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    ReplyDelete
  2. You look amazing, fantastic dress, can be worn as a light coat, too, I think! I love the color! I saw your blog on Anna's blog - I love her blog and style, so yours could only be great, if she recommends!
    DenisesPlanet.com

    ReplyDelete
  3. I love this cordury dress! So great with the creepers! :-)
    I know your blog thanks to Anna :-)

    www.kikabibi.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. I love this look! The dress is beautiful, love the color <3
    x

    ReplyDelete
  5. Simple and perfect. The creepers give it that extra bit of edge!

    - Anna

    www.melodicthriftychic.com

    ReplyDelete
  6. najbardziej urzeka mnie kolor szmizjerki :)

    ReplyDelete