Saturday, April 18, 2015

Interview #1: Coeurs de Foxes

Dziś rozpoczynamy nowy cykl na blogu: interviews, czyli oczywiście wywiady. Ten pomysł od dawna chodził mi po głowie, ponieważ w blogosferze jest mnóstwo interesujących postaci, które nie tylko świetnie wyglądają, ale też mają coś do powiedzenia. Chciałabym raz w miesiącu przemaglować jedną osobę. Zobaczymy, jak rozwinie się ten pomysł w przyszłości!

Moją pierwszą bohaterką jest Kasia Frąckowiak z bloga Coeurs de Foxes.
Kasia jest bardzo sympatyczną i otwartą osobą, a jej styl jest absolutnie nie do podrobienia: mieszanka paryskiego szyku z dziewczęcym zamiłowaniem do natury, a to wszystko zmiksowane z nowoczesnymi propozycjami od młodych projektantów. Wisienką na torcie jej genialnych strojów są detale - przypinki, oryginalne nakrycia głowy czy kolorowe skarpetki, a to wszystko na tle bajkowych scenerii. Nic tu nie jest przypadkowe. 

Jeśli jeszcze nie znacie jej bloga, to jazda nadrabiać zaległości! 


Z Twojego bloga dowiedziałam się, że inspiruje Cię Paryż oraz że uczysz się francuskiego. Co oznacza nazwa Twojego bloga i skąd wziął się akurat taki pomysł?
To prawda, kocham Paryż. Aktualnie musiałam przerwać naukę języka ze względu na problemy finansowe i brak czasu.
Jeśli chodzi o nazwę bloga to śmieszna sprawa. Jest to miks języka angielskiego i francuskiego i miało to znaczyć 'lisie serca`, jednak nazwa jest z błędem i nie znaczy nic :) Mimo wszystko bardzo mi się podoba i postanowiłam nic z tym nie robić. Skąd pomysł? Z miłości do lasu i języka francuskiego :)
Mimo błędu, brzmi uroczo!
No właśnie! :D
Twój styl jest mocno inspirowany Paryżem oraz naturą, zwłaszcza zwierzętami (lisie torebki, kocie przypinki, naszyjniki-sówki)... co sprawia, że wyglądasz dość oryginalnie i dziewczęco. Czy ludzie często zwracają na Ciebie uwagę na ulicy z powodu tego, jak jesteś ubrana?
Nie, raczej nie. Nie mają ku temu powodów, tak mi się wydaje... :)

A czy zdarzały się reakcje skrajnie negatywne, np. że nie wypada tak się ubierać dorosłej osobie? Lub przeciwnie, bardzo pozytywne?
Pewnie! Bardzo często ludzie dziwią się, że mam 23 lata (w maju 24) i w moim wieku powinnam wyglądać jak `dorosła`. Ale czymże jest dorosłość? Skorupą czy tym, co robimy i jacy jesteśmy? Tego nie da się określić. Mimo wszystko bardzo mnie to rusza i sprawia mi przykrość, czasami wręcz wybierając ubranie zastanawiam się czy nie będę wyglądać jak dziecko, ale z drugiej strony jest też mnóstwo pozytywnych opinii i myślę, że na nich powinnam się skupić.
Wspomniałaś też w rubryce "o mnie", że czujesz się uwięziona w złym ciele...
Tak, to prawda, to taki cytat, który kiedyś znalazłam na Tumblrze i czuję, że idealnie do mnie pasuje.
Co zatem sprawia, że jesteś tak pozytywnie nastawioną do świata osobą? Masz jakieś motto, mantrę, która Cię napędza?
Zawsze chce mi się śmiać kiedy ktoś mówi mi, że jestem pozytywna. W głębi duszy jestem bardzo smutna, rozżalona i prowadzę wewnętrzny dramat. Jednak po przejściu bardzo poważnej depresji przestraszyłam się stanu w jakim byłam i powiedziałam sobie: nigdy więcej. Próbuję się wszystkim cieszyć i po prostu odpychać złe myśli. Czasami mam złe dni, naprawdę złe i nic mi nie pomaga... Nie wiem co mnie do tego napędza... Chyba ten cały strach przed totalnym oszaleniem :))
Nie zawsze jesteśmy tacy, na jakich wyglądamy...
Ale dodam, że uwielbiam wychodzić na słońce, zamknąć oczy i po prostu wyłączyć mózg. To tak bardzo naładowuje energią :)))
O tak! Dobrze jest mieć gdzieś takie swoje małe miejsce, odskocznię, gdzie można się choć na chwilę odciąć.

Powiedz mi, jaki jest Twój sposób na dzień pt. "nie mam się w co ubrać": co jest w takiej chwili Twoim numerem 1?
Szczerze mówiąc, u mnie codziennie jest taki dzień :D Pewniakiem jest bluzka w czarno-białe cienkie paski i czarna spódnica A-line.
A Twoja absolutnie ulubiona rzecz w szafie?
To takie trudne pytanie... chyba beret :)
Domyślam się, że trudno wybrać!
Kocham wszystkie moje ubrania! :)

Niedawno ujawniłaś, że w maju wychodzi Twoja książka (nie mogę się doczekać!). Możesz zdradzić więcej szczegółów?
Szczerze mówiąc nie wiem, więc wolę nie ryzykować. Na razie powiem tylko tyle, że jest o mnie.
W takim razie muszę czekać!
(Nie)stety :)

Wiem, że marzyłaś o napisaniu własnej książki, więc już jedno marzenie odhaczone. Jakie jest kolejne na liście, związane oczywiście z modą?
Pojechać na męski Milan Fashion Week. Ok, będę zachłanna - paryski też! I londyński, a co! :)
Życzę Ci tego z całego serducha!
Kochana! Dziękuję :)))
Poleć nam jeszcze blogi, ktore najbadziej Cię inspirują!
No więc oczywiście Twój (seriooo?? <zawstydzona>:)), Neonowa StrzałaPersona ObscuraAlicepointKertiiiKitsune-kunModenferThe Dainty SquidThe HearaboutsThe Robot That Had a HeartWhat Olivia DidWishwishwish... i to chyba tyle :)
Dziękuję! <3 Mam jeszcze do Ciebie milion pytań, ale chyba wystarczy na dziś.. ;) Dziękuję Ci raz jeszcze za rozmowę i poświęcony czas, trzymaj się cieplutko! <3
Dziękuję i nawzajem!


Today I would like to start a new series on my blog: interviews. I was thinking about this idea for a long long time, because there are so many interesting people on the net that not only have got a unique style, but also have something important to say. I am going to present one person per month. I hope this series will evolve into something more in the future.

My first guest is Kasia Frąckowiak, aka Tilda Frank, from Coeurs de Foxes.
Kasia is a very kind and open person and her style is absolutely inimitable. She says Paris and nature are her major inspirations. She mixes vintage and girly fashion with modern stuff from young designers. She gives her outfits more twist by adding original accessories: headpieces, socks, jewelry. These details and the always perfect scenery make a marvellous effect.
If you don't know Katie's blog yet, you need to look it up!



I know from your blog that you're inspired by Paris and that you learn French. What does the name of your blog mean? Where does it come from?

It's true, I love Paris. Unfortunately I had to quit French lessons because of the lack of time and money.
When it comes to my blog title, it's a funny story. It was supposed to be a mix of French and English and mean "foxes' hearts", but there is a mistake and it actually means nothing :) However, I like it this way, so I decided to leave it. Where does the idea come from? From the love to forest and French :) 

Despite the mistake, it sounds really cute!

Exactly! :D

Your style is strongly inspired by Paris and nature, especially animals (fox bags, cat brooches, owl necklaces)... and it makes you look original and standing out from the crowd. Do you often meet with people's interest or curiosity because of the way you dress?

No, not really. There is no reason for that, I think so ;)




But did you face any negative reactions? For example, that you are too old to dress like that? Or on the other hand, very positive?

Sure! People are surprised, when they realise my age (I'm turning 24 in May) and they say I should look 'mature'. But what is maturity? The shell, or what we do and who we are? You cannot define it. In spite of all, it makes me feel upset. Sometimes when I think of what to wear today, I'm afraid that I'll look like a child, but on the other hand there are many positive opinions and I try to focus on these. 

You also mentioned in "about" on your blog, that you feel like trapped in the wrong body...

Yes, that's true. It's a quote I found on Tumblr some time ago and I feel it describes me so well. 

Then what makes you such a positive person? Do you have something like motto, or mantra, that makes you keep going?

I always laugh when someone tells me I'm positive. In fact, I'm very sad and melancholic and I still feel a struggle inside me. But after a very serious depression I said: never again. I was scared of what I've become. Now I try to enjoy every little thing and to repel the bad thoughts. Sometimes I've got a bad day, really bad day and nothing can help me... I don't know what makes me going. Maybe the fear from going completely insane ;))

We're not always like we seem to be...

But I must say, I love going out, catching the sun rays, closing my eyes and just turning off my brain. This can really give me a lot of energy! :)))




Tell me, what's your number one, when it comes to "I have nothing to wear" day?

Actually, every day is like this, to be honest :D The always good idea is a black and white striped top and black A-line skirt.

And which piece in yout wardrobe is your favorite?

It's such a difficult question... it's beret, I think :)

Hard to decide, I guess!

I love all of my clothes! :)

You mentioned on your blog that your book will be released in May (I can't wait!). Could you tell us something more? What is it about? 

I'm not sure if I can reveal anything now. I can only say that it's about me.

So I have to wait until May!

(Un)fortunately :)



I know writing a book was one of your biggest dreams, and now it's fulfilled. What's the next dream to come true? Something connected with fashion, of course :)

Going to Menswear Milan Fashion Week! Ok, let me be greedy... Paris, too! And London!

I wish you this from all of my heart!

Thanks dear!

Could you also recommend a few blogs that inspire you the most?

Well, yours of course (really? <blushing> ;)), Neonowa Strzała, Persona Obscura, Alicepoint, Kertiii, Kitsune-kun, Modenfer, The Dainty Squid, The Hearabouts, The Robot That Had a Heart, What Olivia Did, Wishwishwish... I think that's all I can remember :)

Thank you! I've got million other questions to you, but it's enough for today :) Thank you once again for talking and for taking your time, take care <3

Thanks, you too!



Marcel, Katie's cat

9 comments:

  1. ja też ją uwielbiam i też kiedyś mam nadzieję że na moim blogu pojawi się wywiad od niej

    http://iamemilia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Super pomysł z wywiadami! Bardzo ciekawie się czyta o Kasi, uwielbiam jej bloga :). A Tobie gratuluję, że tak ciekawie, z klasą i wyczuciem poprowadziłaś rozmowę. Czekam na więcej takich wpisów :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję, to mój pierwszy w życiu przeprowadzony wywiad, tym bardziej cieszę się, że się podoba! :)
      Wywiady planuję umieszczać raz w miesiącu, żeby być na bieżąco zapraszam na fejsbuka :)
      <3

      Delete
  3. Moim zdaniem świetny pomysł z tymi wywiadami,tobie ufam,że nie wciśniesz mi jakiejś nastolatki, której zależy tylko i wyłącznie na obserwacjach a nie na modzie :) Także czekam na następny wywiad.
    Co do Kasi mam mieszane uczucia, podoba mi się jej styl bo jest no cóż,oryginalny, ma twarz dziecka , ale tylko na kilku zdjęciach i to jest dla mnie dziwne, aczkolwiek na zdjęciu ,gdzie jest ubrana na czarno i leży na komodzie przypomina mi bardzo dziewczynę z teledysku Sia - Chandelier mówię ci identycznie tylko kolor włosów inny :) W berecie wygląda świetnie, a nikomu się jeszcze to nie udało ! Także gratuluję bardzo stylu i ogólnie ciekawy wywiad z ciekawą osobą !

    P.s : Dziękuję za komentarz do mojego nowego wpisu o ,, latach 20 latach 30 ". Popieram twoje zdanie :)

    ReplyDelete
  4. Oh yes! I read her blog! Her editorial images are very beautiful!

    ReplyDelete
  5. Fajny pomysł z wywiadami! A z Kasią miałam kiedyś okazję wypić herbatę. Bardzo fajna dziewczyna, trzymam za nią kciuki. :) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  6. Kasia jest świetna ! Uwielbiam jej blog i również cieszę się, że mogłam ją tutaj zobaczyć :D

    ReplyDelete