Friday, February 6, 2015

#90


Nie wiedzieć czemu, lata 70. jakoś zawsze omijałam szerokim łukiem. Gdzieś tam byli hipisi, ale nagle z lat 60. był skok do 80. i tak jakoś zapominałam. A przecież tyle pięknych form wtedy powstało. Szerokie nogawki, buty na platformach, długie płaszcze, kapelusze...
Wreszcie dotarł do mnie ten płaszcz, kupiłam go rok temu za niewielkie pieniądze (płaszcze tej klasy to wydatek rzędu kilkuset złotych). Jest idealny i bardzo ciepły, ale nie za bardzo wiedziałam, z czym go nosić, więc wyprowadzając się z rodzinnego gniazdka, nawet go nie zabierałam. Na szczęście kochana mama wysłała mi paczkę :) Całkiem fajnie wyglądałyby do tego inne buty, np. takie albo takie, ale niestety kosztują miliony monet, więc popylam w tym, co mam. 





coat - for same on New&Vintage shop, boots - Vagabond, bag - vintage, hat - H&M, necklace - a gift from my brother, turtleneck & sweater - second hand, skirt - DIY


I don't know why, but I've also ignored 70s in fashion. There were 60s and 80s and hippies somewhere in between, but this decade was kind of invisible to me. And so many great silhouettes were created at that time! Flared pants, long coats, hats, platform boots...

I bought this coat a year ago in second hand store, it was quite cheap (for a coat of this quality you have to pay A LOT) and it's just perfect and super comfy. Unfortunately I didn't know how to style it, so when I was moving house, I left it at my parents' house. Luckily my lovely mom sent me a package with my old leather jacket, some home made food and also this coat <3 How cool is this?
I'd like to wear some other shoes to this outfit, for example these or these, but they are too expensive so I just wear the pair I own all the time. 

2 comments: