Sunday, December 28, 2014

#85


Wrocilam juz od rodzicow. Swieta bez sniegu, zima zaskoczyla dopiero, jak trzeba bylo wracac. Ale jest pieknie.
Ta sukienke mialam na sobie w Wigilie, ale nie w glowie mi bylo wtedy robic zdjecia, bylo mnostwo innych rzeczy do zrobienia, wiec zdjecia zrobilismy dopiero dzis.
Poza tym nie obylo sie od zarowno zartobliwych, jak i uszczypliwych uwag na temat mojego wegetarianizmu: "nie jesz miesa? na prawde? to czym ty zyjesz?" salata i marchewka. "Ale ryby jesz?" jasne, przeciez ryby rosna na drzewach... Moje weganskie kotleciki wszystkim smakowaly, ale zagryzane pieczona kaczka. Jakbym sie przyznala, ze ograniczylam tez nabial do samego mleka i masla (sporadycznie), pomysleliby, ze wstapilam do jakiejs sekty :P
Wracajac do mojej zajebistej kiecki: chcialam zalozyc do niej kabaretki z duzymi oczkami i biale creepersy, ale ze nie mam ani jednego ani drugiego, pozostala mi nudna i dosc przewidywalna opcja - kryjace rajstopy i botki. I niezle mnie wytelepalo przez te 5 minut - na termometrze -10 stopni! Ale czego sie nie robi dla blogaska? :D





dress - second hand, boots - Vagabond

I just came back from my parents. There was no snow this Christmas, winter didn't appear until I had to go back. Anyway, it's beautiful.
I was wearing this wonderful velvet dress during Christmas Eve, but there was so many other things to do, preparing dishes, helping my mother, cleaning, so I didn't even think about taking photos of my outfit. That's why we were waiting until today. 
Christmas with my family: I was prepared for many jokes concerning my vegetarianism and I wasn't wrong. "So you don't eat meat? seriously? so what do you actually eat?" carrots and lettuce... "but you do eat fish, right?" Sure! Everybody knows fish grows on a tree! My vegan chops were delicious when eaten with roasted duck. If I had told them I restricted diary products in my diet, they would have thought I joined some kind of dangerous sect!
Coming back to the outfit: I wanted to wear this dress with fishnet tights and white creepers, but I don't have neither tights nor creepers, so I went with this quite boring and predictable idea - black tights and boots. I hope you like it!

No comments:

Post a Comment